Heel veel draadjes/ An insane amount of floss

Een paar weken geleden waren de kinderen jarig. Een lief vriendinnetje waar ik veel mee borduurde kwam ook langs. Zij had niet alleen een cadeautje voor de kinderen, maar ook een cadeau voor mij!
Tot aan de geboorte van haar dochtertje heeft zij veel geborduurd, maar is er nu vrijwel mee gestopt.  Toen zij net begon met borduren heeft zij al het overige garen en alle stof van haar oma en moeder gekregen. En die heeft zij nu aan mij doorgegeven... Twee tassen vol!

Ik ben een hele ochtend aan het uitzoeken geweest. Veruit de meeste kleuren waren nog nieuw en is het merk en kleurnummer dus bekend, maar ook een deel niet. Van het garen zonder kleurnummer heb ik alleen de nog nette strengen bewaard, de rest weggedaan.



En dan ook al die stof! Veel Aida, maar ook een paar andere soorten. Echt enorme lappen zitten ertussen. De 14ct Aida heeft meteen al een bestemming gekregen aangezien mijn zus een work-shop borduren gaat geven op de school van mijn nichtjes. Meteen ook een leuke bestemming voor de kleurtjes zonder nummer!

The children had a birthday a few weeks ago. A dear friend with whom I stitched a lot also came to visit. She not only had a gift for the children, but also a gift for me!

Until the birth of her daughter, she stitched a lot, but can't find the time and energy anymore. When she just started stitching, she got all the floss and fabric from her grandmother and her mother. And  now she has passed it on to me ... One bag of floss, one bag filled with fabric!
I've spend the entire morning going trough all the flosses and fabrics. Most skeins were still new, so I know the color number and brand. The skeins that still looked fine, but didn't have a color number, I've kept. Discarded the rest.
And all those fabrics! Really large pieces of Aida. I gave the 14ct Aida and unknown floss to my sister since she was still looking for some fabric and floss for her cross stitching work-shop at my nieces' school. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Finish!

Knabbel en Babbel #6, borduurstandaard

En dan.../ and then...