Aida vs Evenweave

Tot nu toe ben ik een echte Aida borduurster. Voor full-coverage is dat ook prima, je ziet de stof uiteindelijk toch niet meer. Ook voor de kinderpatronen vind ik het geen probleem.
Nu heb ik een heel mooi patroon liggen waar ik nooit aan begonnen ben aangezien de bijgeleverde stof linnen is. In het begin dacht ik dat ik het wel zou vervangen door Aida, maar aangezien de steken soms over 2 en soms over 1 moeten is dat niet mogelijk.
Nu wil ik eerst een makkelijk patroon proberen op evenweave, maar heb geen idee wat een goede count zou zijn. Mijn zus heeft op dit moment een aantal projecten op 40ct, maar dat vind ik echt te klein. Ik zit dus te denken aan 32ct. Wat vinden jullie?

So far I've only stitched on Aida. For full coverage that is fine, you will eventually no longer see the fabric anyway. I also find it no problem for children's patterns.
A few years ago I got this beautyfull pattern that I still haven't started because the fabricin the kit is linen. At first I thought I would replace it with Aida, but since the stitches sometimes have to be over 2 and sometimes over 1, that is not possible.

Now I want to try an easy pattern on evenweave first, but have no idea what a good count would be. My sister currently has a number of projects on 40ct, but in my opinion that is way too small. So I'm thinking of 32ct. What do you think?

Reacties

  1. 32 count is mooi daar maak ik mijn Sewing cats op. Is ongeveer 6 kruisjes per cm, dus vergelijkbaar met aida 16 count. Je zou ook 35 of 36 count kunnen proberen dat is vergelijkbaar met aida 18 count.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Finish!

Knabbel en Babbel #6, borduurstandaard

En dan.../ and then...