BuJo

Van Sinterklaas heb ik dit jaar een mooi Bullet Journal (BuJo) gekregen. Voor de mensen die nu glazig beginnen te staren: Een BuJo is eigenlijk gewoon een notitieboekje als vervanging voor alle losse lijstjes die door je huis slingeren. Je kunt het gebruiken als een soort agenda, als een maand of weekplanner, om losse lijstjes in bij de houden of gewoon een combinatie hiervan. En dat alles kan je voorzien van leuke freubels of tekeningen. Op internet zijn allerlei ideeën te vinden hoe je zo'n Journal vorm kan gaan geven.

Ik ben werkelijk een chaoot en heb inderdaad verschillende notitieboekjes rondslingeren in huis (en in welke had ik nu die dienstruil nu ook weer genoteerd?...) . Mijn Bullet Journal wil ik dan ook graag voor een combinatie van planner/ verzamelplaats van lijstjes gaan gebruiken.

Deze week eindelijk een kleine start gemaakt! Hier alvast een paar foto's. Er zullen dit jaar vast nog wel meer volgen!





De titelpagina




Ruimte om een jaarplanner te maken








Maar ook een plek voor creatieve lijstjes zoals deze! Dit is een soort aftekenlijst voor mijn borduurwerk van het Lam. Iedere keer als ik een pagina af heb kan ik een ster inkleuren. Zo zie ik in één oogopslag hoever ik ben.






Voor mij is de helft van het plezier het bedenken en maken van de pagina's!
Tot nu toe weinig kleur, maar dat komt nog.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Finish!

Knabbel en Babbel #6, borduurstandaard

En dan.../ and then...